نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات
سرخط خبرها

پژمانفر: محدودیت‌های مصرف برق بین بخش‌های خانگی و صنعتی تقسیم شود

  • کد خبر: ۱۷۰۰۶۲
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
پژمانفر: محدودیت‌های مصرف برق بین بخش‌های خانگی و صنعتی تقسیم شود
رئیس کمیسیون اصل ۹۰  مجلس از لزوم تقسیم قطع برق، بین حوزه صنعتی و خانگی می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز، «در تابستان امسال، سیاست وزارت نیرو بر قطع برق در بخش خانگی نیست.» این جمله‌ای است که ۱۰ خرداد ماه امسال، حسن حشمتی، سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی، به صراحت اعلام کرد و حتی از تعرفه تشویقی برای مشترکانی که میزان مصرف برقشان را به نسبت سال گذشته کاهش دهند، خبر داد.

اما نکته ماجرا این است که بار خاموشی تابستان امسال برای مدیریت میزان مصرف برق بر دوش صنعت و کشاورزی است، خاموشی‌ای که بهای سنگینی دارد و موجب می‌شود کفه ترازوی اقتصاد نامیزان شود. پیش از این نیز صنعتگران خراسان رضوی از خسارت‌های ناشی از قطعی برق گلایه داشتند.

در پی این موضوع، ۱۴ خردادماه امسال بود که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که «نباید بخش صنعت نخستین قربانی محدودیت منابع برق در کشور با قطع نوبتی برق باشد و این بار باید بین مصارف خانگی مردم و صنعت تقسیم شود.» درنتیجه اظهارنظر‌های متفاوت در این موضوع به سردرگمی مردم و بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی نیز منجر شد که سرانجام قرار است چه اتفاقی رخ بدهد؟

ضرورت آگاهی مردم از وضعیت برق

حال نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی معتقد است که صرفا نظرش را در این زمینه بیان کرده است و درنهایت تصمیم گیر این حوزه وزارت نیرو خواهد بود. حجت الاسلام والمسلمین نصرا... پژمانفر اظهار کرد: وزارت نیرو معتقد است که ممکن است قطع برق در شهر، بحران‌های اجتماعی ایجاد کند، اما نظرم این است که باید فضای واقعیت را به مردم نشان بدهیم تا متوجه بشوند که وضعیت برق به چه صورتی است؛ این موضوع می‌تواند از لحاظ روانی، مردم را در صرفه جویی مصرف برق متقاعد کند.

جبران ۷ هزارمگاوات کسری برق

خبر خوش رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی این است که حدود ۸۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید انرژی مان در کشور افزایش پیدا کرده است. باوجوداین، پژمانفر صحبت هایش را با یک «اما» ادامه داد: از ابتدای دولت حدود ۲۰ هزار مگاوات کسری برق داشته ایم که امروز این آمار به حدود ۱۳ هزار مگاوات رسیده است. با وجود اینکه توانسته ایم ظرفیت تولید انرژی مان را بالا ببریم، اما هنوز به برابری میزان تولید و مصرف نرسیده ایم و امیدواریم به جایی برسیم که حدود ۱۱ هزار مگاوات دیگر نیز به ظرفیت نیروگاهی مان اضافه کنیم.

از مردم برای خاموشی نظرسنجی کنیم

او با اشاره به زمانی که ایران صادرکننده برق به افغانستان، عراق، ترکمنستان و... بوده است، اظهار کرد: نظرم این است که برای خاموشی در تابستان از مردم نظرخواهی کنیم تا آن‌ها بگویند که آیا رضایت دارند که تمام خاموشی به حوزه صنعت و کشاورزی کشور اختصاص پیدا کند یا تمایل دارند که بخش ناچیزی از قطعی برق، حتی هفته‌ای یک بار شامل حال بخش خانگی شود؟ گمان می‌کنم در صورت نظرسنجی، مردم صحبت‌های خوبی دراین باره ارائه بدهند که خیلی از مسئولان ما هنوز آن را باور ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->